Saturday, August 1, 2009

Hati adalah raja seluruh anggota.


Coretan ini hanya luahan rasa semata-mata tidak ada
kena mengena dengan sesiapa pun..

Buntu aku memikirkanya..
Semakin kuusir semakin ia hadir,
Semakin kulupakan, semakin ia membelenggu fikiran,
Kusedar kini,
HATIKU MILIKMU
Biarpun jauh kularikan diri,
Namun ia tetap melingkar di tangkai naluri…
Aku keliru sendiri,
Apa yang kucari,
Apa yang kuperlukan
Aku masih tidak bisa mengerti,
Yang pasti,
Kekosongan hati ini minta diisi..
Sejenak ku tersedar,
Aku mencari cinta agung,
Buat jiwaku yang merindukan,
Hakikat kebenaran,
Cahaya yang membelah kegelapan,
Melimpah cemerlang mengisi kekosongan.
Ku sedar,
Destinasi pencarianku di sini,
Ku mencari-Mu Tuhan,
Mengharap keredhaan,
Menagih kebahagiaan,
Dari sinar cahaya iman,
Moga segala yang diperjuangkan mendapat redhaMU..

1 comment:

  1. Semakin jauh ku dari-Mu
    Semakin dekat pula Kau menghampiri daku
    Oh, Tuhan Yang Maha Pengasih
    Siapalah diriku di pandangan-Mu

    Semakin cuba ku dekati
    Semakin kuat pula Kau mendugai aku
    Oh, Tuhan Yang Maha Sempurna
    Kerdilnya diriku di hadapan-Mu

    Bagaimanakah nantinya tika berhadapan dengan-Mu
    Sudikah Kau menerima hamba-Mu yang hina ini
    Ya Allah Kau Maha Pengampun

    Di bayangan mentari aku kealpaan
    Dusta dunia penuh kepura-puraan
    Di kala dini hari aku kepasrahan
    Mendamba jernih embun kasih sayang-Mu Oh Tuhan

    Andainya dihitung amalanku
    Belum pasti dapat ku hampiri gerbang syurga-Mu
    Oh Tuhan Yang Maha Pemurah
    Hindari diriku dari siksa-Mu¡ Oh Tuhan

    Kasih sayang-Mu Tuhan
    Itu yang ku dambakan
    Dengan rahmat-Mu ampunilah diriku..

    (Dambaan Kasih) In-team

    ReplyDelete

Allah is my love