Thursday, September 17, 2009

Akhirnya..


Alhamdulillah..akhirnya sampai jua aku ke halaman tercinta.Tepat pada pukul 3.30 pagi, bas PERMATA yang dimuatkan oleh anak-anak negeri Ganung je,akhirnya tiba di pasaraya centre point ,kemaman.Di situ,aku telah dimuntahkan oleh bas bersama beberapa kawanku yang lain.Aku meninggalkan Amalina dalam keadaan dia terpinga-pinga mengapa aku turun di sini.Kini, aku terpaksa berpisah dengan dia buat sementara.Sayu jugak hati aku masa tinggal dia.Namun jauh di mata , dekat di hati.
Hanya Allah sahaja yang tahu betapa gembiranya hati tatkala melihat nombor plat kereta CBB 9472 di hadapan centre point,kemaman yang sudah berjam-jam menunggu kepulangan ku sejak satu lebih pagi tadi.Kelibat abah yang senyum dari jauh bersama adik lelakiku yang kelihatan separuh sedar akibat menahan rasa mengantuk menyambut kepulangan ku.hehe...Mana taknya lebih kurang dalam 2 hingga 3 jam abah dan dia menungguku.Wahh tak sabar pulak nak sampai rumah..
Sesudah tibanya di rumah,kelihatan semua orang dah nyenyak tidur.Lena dibuai mimpi indah.Kehadiranku hanya disambut dengan sapaan yang tak bertenaga kerana semua mengantuk...
Aku tetap bersyukur kepada Allah kerana masih diberi peluang menghirup udaraMu dan masih diberi peluang untuk bertemu denggan keluarga tercinta..

ucapan:
kepada semua sahabat yang balik lewat.Jangan sedih2, depa sumua duk tunggu kat rumah..Tidak ketinggalan juga untuk mengucapkan Selamat Hari Raya maaf zahir dan batin kat semua guru-guru, pensyarah dan rakan- rakan yang mengenali diri ini..

BAITI JANNATI!!!!

No comments:

Post a Comment

Allah is my love